To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Alloszczur
Forum dyskusyjne Alloszczur - forum miłośników szczurów

Archiwum - Sugestie zmian regulaminu i funkcjonowania forum

Anonymous - Pią Gru 09, 2011 10:20

Ja nie chcę oceniać zmian, tylko was. ;) A to mogę także i teraz.
Niamey - Pią Gru 09, 2011 10:24

możesz i nie potrzebujesz do tego ankiety ;) robienie ankiety w środku zmian nie ma sensu.
Anonymous - Pią Gru 09, 2011 10:28

ale ankieta jest anonimowa, a może ja nie mam ochoty pisać waszych ocen publicznie na forum?
Niamey - Pią Gru 09, 2011 10:32

ale Viss mówiła żeby ankieta była pod nickami, więc gdybyśmy zrealizowali jej pomysł, to albo musiałabyś upublicznić swoje poglądy, albo zrezygnować z ich wyrażenia.
I choćby dlatego warto trochę poczekać, aż wyklarują się opinie innych osób, nie tylko Viss.

Mangusta - Pią Gru 09, 2011 10:36

Cytat:
3. Sugerowanie przy kłótniach, by zwaśnieni korzystali z opcji ignoruj użytkownika.
o o, jeszcze a propos tego, ale to musiałby już Vegeta pogrzebać w kodzie - niech opcja ignoruj użytkownika naprawdę będzie opcją "ignoruj użytkownika" a nie " zasłoń jakimś tekstem post i avatar użytkownika, co i tak będzie ukazywało ignorującemu że użytkownik się w dyskusji udzielił i trzeba go i tak czytać żeby zachować ciągłość dyskusji". W sumie to nawet mam pomysł - po prostu trzeba zmienić rozmiar czcionki tego komunikatu, na siódemkę lub mniej.
Asmena - Pią Gru 09, 2011 10:41

Mangusta, ale w niektórych dyskusjach ta opcja jest ok. Można nie chcieć czytać jakiegoś użytkownika w temacie X, ale już w temacie Y okaże się, że jego wypowiedź coś dla nas wnosi.
Mangusta - Pią Gru 09, 2011 10:54

dlatego też mówię o zmniejszeniu czcionki do 7 czy 8 - wtedy ignorowany pasek nie krzyczałby na człowieka z monitora, a jednocześnie wciąż byłby czytelny w razie wu.
EpKee - Wto Gru 13, 2011 12:54

Na wstępie chciałbym powiedzieć, że to co znajduje się poniżej, to szkic zmian w regulaminie, które naszym zdaniem bardziej go uściślają i sprawiają, że jest bardziej klarowny i przejrzysty.

Szkic, bo chcemy Waszych komentarzy, czy dane podpunkty są dobre, czy się wg Was sprawdzą.

Nie jest to ostateczna forma, więc "wording" niektórych punktów jest jeszcze nie idealny, ale po przedyskutowaniu z Wami i wysłuchaniu Waszych sugestii, kiedy już będziemy finalizować zmiany, będzie wszystko poprawione i poprawne :)

Zmiany dotyczą głównie ostrzeżeń i obowiązków MT, jeśli macie jakieś propozycje stricte do regulaminu "głównego" bardzo chętnie ich wysłuchamy.


Zapraszam do dyskusji :)

Cytat:
Regulamin ostrzeżeń. 

Ostrzeżenia dzielą się na "miękkie" - słowne i "twarde" - czyli pasek pod avatarem. 

Ostrzeżenie słowne można otrzymać za: 

Ignorowanie uwag moderacji o zaprzestaniu kłótni/offtopicu. 
Spam 
Pisanie postów które nic nie wnoszą do dyskusji (znaczny offtopic,którego
nie da się wywalić, same ikonki itp – kolejne „lekkie” przewinienia do przedyskutowania) 

Ostrzeżenia słowne utrzymują się przez miesiąc, jeśli jednak user otrzyma w 
przeciągu miesiąca kolejne ostrzeżenie słowne wartość 2 również utrzymuje się przez miesiąc. 
Po zsumowaniu się ostrzeżeń słownych do 3ch użytkownik otrzymuje ostrzeżenie twarde
o wartości 1. 

Ostrzeżenie twarde użytkownik możne otrzymać za: 

Trolling 
Prowokowanie kłótni 
Branie udziału w kłótni 
Notoryczne odbieganie od tematu 
Brak poszanowania dla innych userow 
Przeklinanie 
Niestosowanie się do regulaminu forum (tu chodzi nam bardziej o kolejne wyszczególnienie lub dodanie punktu, który byłby ułatwieniem w ocenie) 

Ostrzeżenia mogą osiągnąć wartości 1, 2, 3, 4 

Ostrzeżenie o wartości 3 powoduje zabranie użytkownikowi możliwości pisania na
forum.  (tutaj do dyskusji – czy można zostawić SB i pisanie PW)

Ostrzeżenie o wartości 4 to ban - zabranie użytkownikowi jakiegokolwiek dostępu do
forum.

Po zsumowaniu się ostrzeżeń do 3 użytkownikowi jest zabierana możliwość pisania na 
forum na okres 1 tygodnia.
Kolejne zsumowanie się do 3ch karane jest miesięcznym zakazem pisania na forum.
Przy 3cim otrzymaniu takiego ostrzeżenia użytkownik jest 
karany banem (4ma ostrzeżeniami) czyli zabraniem dostępu do całego forum na okres 
pół roku (to wydaje się najodpowiedniejszą karą). 

Za wyjątkowe przewinienia jest możliwość otrzymania ostrzeżenia o wartości 4 z 
miejsca, jednak w takim przypadku ban taki wynosi 2tygodnie/miesiąc (do decyzji) 
Jeśli użytkownik będzie musiał otrzymać kolejnego bana, a będzie recydywista ban 
będzie na rok. 

Istnieje możliwość zablokowania danemu userowi pisania w danym dziale forum (domyślnie offtopic) o ile 
użytkownik wnosi wartość merytoryczna do działów szczurzych (tu do dyskusji w 
jakich przypadkach takie coś). Może być to zastosowane zamiast bana, lecz tylko na wniosek użytkowników forum.

Regulamin zdejmowania ostrzeżeń 

Ostrzeżenia o wartości 1 zdejmowane są po pół roku o ile MT zauważył poprawę w 
zachowaniu danego usera. 

Ostrzeżenia o wartości 2 i 3 są poddawane ankiecie użytkownikom forum również po 
pół roku - ile z nich ma zostać zdjętych danemu userowi. 

W wyjątkowych przypadkach istnieje możliwość wystosowania prośby do MT o 
przedstawienie do ankiety ściągającej ostrzeżenia użytkownika zbanowanego ilością 
4ch ostrzeżeń. Jednak jest to stosowane tylko w wyjątkowych przypadkach na prośbę 
usera (ale nie tego zbanowanego). W przypadku pozytywnego wyniku ankiety użytkownik zostaje odbanowany, ale zatrzymuje wartość ostrzeżeń 2 na rok (bez wcześniejszej możliwości zdjęcia). 

Regulamin grafik 

W podpisie:

Jeśli MT zauważy/lub dostanie zgłoszenie o nieregulaminowym podpisie wystosowuje PW do danego osobnika, o zmianę podpisu. Jeśli osobnik przeczyta PW ma 3 dni na zastosowanie się do tego, w przeciwnym przypadku jest mu zdejmowany cały podpis 
przez MT. User ma możliwości napisania PW jeśli wie, ze nie zdąży zrobić tego w 
przeciągu 3ch dni. Po decyzji MT ma na to 7 dni. Po 7 dniach J.W. Usuwamy. 
Jeśli user mimo uwag i zabrania podpisu przez MT, ponownie zamieści nieregulaminowy podpis jest karany 
ostrzeżeniem o wartości 1. 

Załączniki:

Za nagminne używanie załączników na forum user również może zostać ukarany ostrzeżeniem o wartości 1 

Regulamin MT 

Moderator/Admin ma obowiązek odpowiedzieć userowi ze jego pytanie/prośba zostało 
przedstawione gronu MT i zostanie rozpatrzone. Po rozpatrzeniu ma obowiązek odpisać 
o wyniku rozpatrzenia. 

MT ma obowiązek przy każdym wystawionym ostrzeżeniu wypisać dodatkowo punkty regulaminu które zostały złamane. 

Jeśli członek MT zamyka jakiś temat powinien napisać na ile i z jakiego powodu. (np do wyczyszczenia zbędnych postów itp) 

Jeśli członek MT usuwa posty z jakiegoś tematu (tutaj potrzebne konkretne uściślenie, żeby nie było, że musimy opisywać, że czyścimy transport czy bazarek), powinien napisać dlaczego usunął.

(tutaj coś jeszcze co by mogło wpłynąć na uściślenie naszych obowiązków i praw) 


Zapraszam do dyskusji :)

Kasik - Wto Gru 13, 2011 13:02

EpKee napisał/a:
Ostrzeżenia o wartości 1 zdejmowane są po pół roku o ile MT zauważył poprawę w
zachowaniu danego usera.

Jak dla mnie w ogóle nie powinno być w tym punkcie dopisku "o ile MT zauważy". Bo to jest mocno subiektywna ocena i daje pole do własnej interpretacji regulaminu, a osta albo się zdejmuje po pół roku, albo nie, a nie w zależności od widzimisię MT ;) To chyba jest proste - jeżeli ktoś nie zarobił drugiego osta, albo ostrzeżeń słownych , to chyba znaczy, że był grzeczny, a MT nie ma nad czym się zastanawiać, czy zdjąć czy nie? :)

AngelsDream - Wto Gru 13, 2011 13:04

Kasik, zgadzam się. Jeśli w ciągu pół roku od pierwszego ostrzeżenia, nie ma kolejnych uwag/ostrzeżeń do funkcjonowania kogoś na forum, ostrzeżenie można zdjąć.
Karena - Wto Gru 13, 2011 13:05

za dużo tego
EpKee napisał/a:
można
EpKee napisał/a:
mogą
EpKee napisał/a:
jest możliwość otrzymania
EpKee napisał/a:
istnieje możliwość
itd.
Regulamin powinien być w formie 'zostanie' 'będzie' .

No i według regulaminu można 3 miesiące spokojnie spamowac po forum?
EpKee napisał/a:
EpKee napisał/a:

Po zsumowaniu się ostrzeżeń do 3 użytkownikowi jest zabierana możliwość pisania na
forum na okres 1 tygodnia.

ja bym była za miesiącem bo tygodnia nikt nawet nie poczuje.
EpKee napisał/a:
Kolejne zsumowanie się do 3ch karane jest miesięcznym zakazem pisania na forum.
2-3 miesięcznym.
Ja bym zaostrzyła z prostego powodu. Jeśli ktoś nagminnie i ciągle dostaje ostrzeżenia i aż dorabia się łącznie nie wiadomo ilu to niech ma porządnego bana. Proste.

Kasik - Wto Gru 13, 2011 13:10

EpKee napisał/a:
Spam
Pisanie postów które nic nie wnoszą do dyskusji (znaczny offtopic,którego
nie da się wywalić, same ikonki itp – kolejne „lekkie” przewinienia do przedyskutowania)

tu by można jakoś uściślić, i dodać np. zakładanie nowych tematów mimo istnienia wątku zbiorczego.
EpKee napisał/a:
Ostrzeżenia o wartości 2 i 3 są poddawane ankiecie użytkownikom forum również po
pół roku - ile z nich ma zostać zdjętych danemu userowi.

A może tu z automatu zdejmować jedno? Poza tym - po pół roku od kiedy? Od "przyznania" ostatniego osta czy pierwszego? Bo to chyba nie jest uściślone?

Mangusta - Wto Gru 13, 2011 13:46

EpKee napisał/a:
Spam
natrętny spam powinien być karany normalnym ostrzeżeniem.

EpKee napisał/a:
Przy 3cim otrzymaniu takiego ostrzeżenia użytkownik jest
karany banem (4ma ostrzeżeniami) czyli zabraniem dostępu do całego forum na okres
pół roku (to wydaje się najodpowiedniejszą karą).
nie będziecie o tym pamiętać. Raczej byłabym za stałym zakazem pisania.

EpKee napisał/a:
Za wyjątkowe przewinienia jest możliwość otrzymania ostrzeżenia o wartości 4 z
miejsca, jednak w takim przypadku ban taki wynosi 2tygodnie/miesiąc (do decyzji)
Jeśli użytkownik będzie musiał otrzymać kolejnego bana, a będzie recydywista ban
będzie na rok.
znowu - nie będziecie pamiętać.

EpKee napisał/a:
Ostrzeżenia o wartości 2 i 3 są poddawane ankiecie użytkownikom forum również po
pół roku - ile z nich ma zostać zdjętych danemu userowi.

trudno będzie przeprowadzić ankietę na rzecz osoby, która ma zakaz pisania na forum ;) będzie niemiarodajna, bo wypowiedzą się tylko te osoby, które mają z danym forumowiczem kontakt.

karola - Wto Gru 13, 2011 14:29

Karena napisał/a:
No i według regulaminu można 3 miesiące spokojnie spamowac po forum?
EpKee napisał/a:
EpKee napisał/a:
O który punkt Ci tutaj chodzi? Cytat się nie wkleił.
Karena - Wto Gru 13, 2011 14:31

karola,
Cytat:
Ostrzeżenia słowne utrzymują się przez miesiąc, jeśli jednak user otrzyma w
przeciągu miesiąca kolejne ostrzeżenie słowne wartość 2 również utrzymuje się przez miesiąc.
Po zsumowaniu się ostrzeżeń słownych do 3ch użytkownik otrzymuje ostrzeżenie twarde
o wartości 1.



Ale nie. dobra. chyba źle zinterpretowałam ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group