To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Alloszczur
Forum dyskusyjne Alloszczur - forum miłośników szczurów

Archiwum - Sugestie zmian regulaminu i funkcjonowania forum

Niamey - Czw Gru 08, 2011 18:19
Temat postu: Sugestie zmian regulaminu i funkcjonowania forum
zapraszam do wyrażania opinii, najlepiej w punktach ;)
AngelsDream - Czw Gru 08, 2011 18:37

1. Uporządkowanie i ujednolicenie wszystkich regulaminów, chętnie w jednym temacie, nie kilku.
2. Uporządkowanie spraw zdejmowania ostrzeżeń, z terminami, formą i całą otoczką.
3. Przedyskutowanie dla Oli zablokowania możliwości pisania w innych działach niż szczurze.
4. Odpisywanie na uwagi i skargi na PW, wpisanie tego w standard postępowania moderatorów.

Martini - Czw Gru 08, 2011 18:49

AngelsDream napisał/a:
1. Uporządkowanie i ujednolicenie wszystkich regulaminów, chętnie w jednym temacie, nie kilku.
2. Uporządkowanie spraw zdejmowania ostrzeżeń, z terminami, formą i całą otoczką.


Podpisuję się, przy czym przez uporządkowanie rozumiem wyostrzenie i ujednoznacznienie pojęć
No i "kary" - powtórzę, co już napisałam w innym wątku: żeby kara miała faktycznie działać jak straszak, to musi być dla potencjalnie dotkliwa, a przede wszystkim i nieunikniona, a mam wrażenie, że tutaj tego nie ma. To znaczy, jedni jej nie unikną, a inni owszem, więc widzę potrzebę dopracowania jakichś kryteriów karania, a potem konsekwentnego przestrzegania ich. W przeciwnym razie będzie grupa użytkowników, którym od nietykalności wyrośnie pancerzyk, z kolei inni będą się bali napisać "dupa":P.

Ban na tydzień to w sam raz na ochłonięcie, a nie kara, jak ktoś jest zapracowany, to nawet nie zauważy, że tydzień minął :lol:

Fea - Czw Gru 08, 2011 18:54

1. Całkowite uśrednienie w ocenianiu użytkowników - bez osób traktowanych ulgowo. Wyciągam to z faktu, że w dawaniu ostrzeżeń wiedza nigdy nie stanowiła kryterium, warny padają za zachowanie, więc nie powinna być też okolicznością łagodzącą.

2. Zabranie avatara to żadna kara, już raczej ten złamany punkt regulaminu wrzucony w podpis, chociaż z tego co pamiętam nikomu to specjalnie nie robiło. Proponowałabym też być na bieżąco z warnami użytkowników, żeby nie było sytuacji, że komuś pasek wisi od roku, bo kiedyś się z kimś pożarł i nikt o tym już nie pamięta, a komuś innemu zostaje zdjęty po dwóch tygodniach, bo jest pod troskliwym nadzorem.

3. Dodatkowa kara dla Oli w tej chwili odpada i jestem przeciwna jej zmianie na coś bardziej hardkorowego. Została już ukarana (jak, to inna kwestia) i zmiana regulaminu w trakcie trwania tej kary byłaby nieuczciwa. Natomiast uważam, tak na przyszłość, że czasowy ban powinien być jeden, potem już tylko stały.

4. Więcej dialogu, ale tu nie mam póki co sprecyzowanego pomysłu. Opcja głosowania jest dobra, moim zdaniem.

AngelsDream - Czw Gru 08, 2011 18:57

Istotne - kwestia karania po raz kolejny za to samo - czy powinno się sumować przeszłe kary, czy raczej traktować każdego, nawet osobę, która nazbierała nie wiadomo ile upomnień, jak kogoś z czystym kontem?
Lavi - Czw Gru 08, 2011 18:59

Jestem za tym, żeby ten temat później (po wprowadzonych zmianach) został i użytkownicy, którzy wpadną na jakiś pomysł dotyczący forum mogli się tu wypowiedzieć, żeby nie było, że MT olewa PW i sugestie userów;)
Martini - Czw Gru 08, 2011 19:19

AngelsDream napisał/a:
Istotne - kwestia karania po raz kolejny za to samo - czy powinno się sumować przeszłe kary, czy raczej traktować każdego, nawet osobę, która nazbierała nie wiadomo ile upomnień, jak kogoś z czystym kontem?


Według mnie recydywa to recydywa, recydywiści już raz dostali sygnał, że źle zrobili i go zlekceważyli, co przejawiło się w tym, że nabroili drugi raz - dlatego należy im się surowsze traktowanie.

[ Dodano: Czw Gru 08, 2011 20:37 ]
i jeszcze - podział kompetencji adminów wg forów? Jak ktoś jest do wszystkiego, to jest do niczego, następuje rozproszenie odpowiedzialności - a jeśli każdy ma swój dział, którym się opiekuje, to jego uwaga jest skoncentrowana na jednej rzeczy.
I łatwiej jest też ocenić czyjąś pracę.

Asmena - Czw Gru 08, 2011 21:15

Martini napisał/a:
i jeszcze - podział kompetencji adminów wg forów? Jak ktoś jest do wszystkiego, to jest do niczego, następuje rozproszenie odpowiedzialności - a jeśli każdy ma swój dział, którym się opiekuje, to jego uwaga jest skoncentrowana na jednej rzeczy.
I łatwiej jest też ocenić czyjąś pracę.

Takie coś było właśnie przedtem. Opcja fajna, ale nie przy tak dużym forum, ponieważ nie zawsze na forum był mod od tego konkretnego działu i robił się burdel. Zostawiłabym to tak, jak jest (choć ma swoje minusy, vide- trudniej ocenić pracę każdego moda z osobna).

Kasik - Czw Gru 08, 2011 21:26

Asmena napisał/a:
Takie coś było właśnie przedtem. Opcja fajna, ale nie przy tak dużym forum, ponieważ nie zawsze na forum był mod od tego konkretnego działu i robił się burdel.

Ale można by to rozwiązać tak, że jednak każdy ma przypisany dział, którym odgórnie się zajmuje. Zmiana była podyktowana tym, że czasem mod nie od tego działu nie mógł zareagować, gdy coś się dzieje. W tej chwili może, ale ogólny podział mógłby nieformalnie dalej istnieć. A obowiązki na czas nieobecności można przekazać innemu modowi.

Layla - Pią Gru 09, 2011 09:26

1. Uporządkowanie i doprecyzowanie regulaminu.
2. Mniej paranoi w tematach ogłoszeniowych - dopytywanie o aktualizację co chwila jest bez sensu, a innym nabija nieczytanych postów, co irytuje. Jeśli ogłoszenie wisi długo (np. 2 miesiące), a brak aktywności - do kosza z komentarzem dla autora. Nowy post (zamykam, brak odzewu) tylko irytuje bo wisi w nieczytanych, a przecież autor i tak na maila dostaje info o wywaleniu i to z adnotacją. Ja wiem, że to może być zabawne, ale jak włażę i mam cały dział oddam z nieczytanymi postami (aktualne?) to się wkurzam, a na dział nie dam ignora bo jako taki mnie jednak interesuje ;)
3. Sugerowanie przy kłótniach, by zwaśnieni korzystali z opcji ignoruj użytkownika.
4. Nie poprawianie literówek, a tylko znaczących ortów.
5. Więcej komunikacji modów z userami - reagowanie na skargi, wyjaśnianie, do kiedy potrwa debata na podforum.
6. Więcej samodzielności w działaniu dla globali, JA i adminów, żeby każdej pierdoły nie dyskutowali na podforum, bo to wydłuża czas reakcji bez potrzeby.
7. Dopuszczalne powroty na łono MT. Wiem, że teraz zakazu nie ma, ale bywa negatywnie oceniane, a niepotrzebnie. Mogło być tak, że dobremu modowi zmieniła się sytuacja, wróciły chęci - niech zatem kandyduje :)

furburger - Pią Gru 09, 2011 09:49

Layla napisał/a:
1. Uporządkowanie i doprecyzowanie regulaminu.
2. Mniej paranoi w tematach ogłoszeniowych - dopytywanie o aktualizację co chwila jest bez sensu, a innym nabija nieczytanych postów, co irytuje. Jeśli ogłoszenie wisi długo (np. 2 miesiące), a brak aktywności - do kosza z komentarzem dla autora. Nowy post (zamykam, brak odzewu) tylko irytuje bo wisi w nieczytanych, a przecież autor i tak na maila dostaje info o wywaleniu i to z adnotacją. Ja wiem, że to może być zabawne, ale jak włażę i mam cały dział oddam z nieczytanymi postami (aktualne?) to się wkurzam, a na dział nie dam ignora bo jako taki mnie jednak interesuje ;)
3. Sugerowanie przy kłótniach, by zwaśnieni korzystali z opcji ignoruj użytkownika.
4. Nie poprawianie literówek, a tylko znaczących ortów.
5. Więcej komunikacji modów z userami - reagowanie na skargi, wyjaśnianie, do kiedy potrwa debata na podforum.
6. Więcej samodzielności w działaniu dla globali, JA i adminów, żeby każdej pierdoły nie dyskutowali na podforum, bo to wydłuża czas reakcji bez potrzeby.
7. Dopuszczalne powroty na łono MT. Wiem, że teraz zakazu nie ma, ale bywa negatywnie oceniane, a niepotrzebnie. Mogło być tak, że dobremu modowi zmieniła się sytuacja, wróciły chęci - niech zatem kandyduje :)


podpisuję się pod tym rękoma i nogami :)
jak widzę kilkanaście tych samych postów aktualne to aż mnie nosi :)

kasia83 - Pią Gru 09, 2011 10:02

A może tak:
1 ostrzeżenie - 2 pkt
2 ostrzeżenie - 3 pkt
3 ostrzeżenie - 5 pkt

suma 15 pkt ban na rok czasu.

Ważność ostrzeżenia:
1 ostrzeżenie 4 tygodnie
2 ostrzeżenie 8 tygodni
3 ostrzeżenie 16 tygodni przy czym pierwsze 4 tygodnie zakaz pisania na forum

To tylko propozycja.Szkic.
Wydaje mi się proste , logiczne i każdy wie na co pracuje.

babyduck - Pią Gru 09, 2011 10:04

furburger napisał/a:
jak widzę kilkanaście tych samych postów aktualne to aż mnie nosi
Bez przesady. jednym kliknięciem możesz oznaczyć wszystkie jako przeczytanie i problem z głowy. Modom pozwala to utrzymać porządek w ogłoszeniach, a co za tym idzie ułatwia przeglądanie ogłoszeń userom. Zamknięcie po dwóch miesiącach nieaktywnego tematu może być nietrafione - temat nieaktywny nie musi być nieaktualny.
Anonymous - Pią Gru 09, 2011 10:12

1.Proponuje powrót do opowiadania sie moderacji z pewnych czynności. Prawie w ogóle tego zaprzestaliście.
Zamykacie temat? prosze napisac czemu, na ile.
Usuwacie posty, tematy (te istotne oczywiście), piszecie dlaczego. Wcześniej tak było, działało, bo ludzie wiedzieli ocb, nie wiem czemu to zniknęło.
Czerwone wpisy moderacji w trakcie kłótni, za mało studzicie w trakcie, moderujecie za miękko w takich sytuacjach.

2. Zacznijcie wreszcie działać jako konkretne osoby a nie jakies bliżej nieokreślone ciało. Bez urazy ale jeśli moderator nie jest idiotą, to poradzi sobie sam, węcej decyzyjności personalnie.

3. W ogóle więcej decyzyjności...

4. Ponawiam prosbe o ankietę dotyczącą zmian w obsadzie,bo nie tylko ja podniosłam ten temat.

edit/

Jeszcze jedno, bo ani nie działacie dobrze, ani nie macie juz autorytetu
5. Ostrzeżenia i bany proszę opisywać tak jak do tej pory w oddzielnych tematach ale z opisem na jakiej podstawie zostały nałożone kary. Mam tu na mysli wszystkie punkty regulaminu na jakich sie oparto.

Niamey - Pią Gru 09, 2011 10:17

ankieta tak czy siak miała niedługo być i będzie, ale robienie jej w środku zmian jest według mnie pozbawione sensu. Wysłuchamy wszystkich propozycji, na ich podstawie wprowadzimy zmiany i po skończonym cyklu będzie można to na spokojnie ocenić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group