Alloszczur Strona Główna Alloszczur
Forum dyskusyjne Alloszczur - forum miłośników szczurów

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: AngelsDream
Śro Maj 02, 2012 08:24
Spacery ze szczurami

Czy Twój szczur lubi spacery?
tak
40%
 40%  [ 40 ]
nie
10%
 10%  [ 10 ]
nigdy nie byłem ze szczurem na spacerze
48%
 48%  [ 48 ]
Głosowań: 98
Wszystkich Głosów: 98

Autor Wiadomość
Mangalarga 



Dołączyła: 11 Lut 2008
Posty: 275
Wysłany: Pon Lip 07, 2008 21:10   

sandra96, to nie jest konieczne, z resztą nie wszystkie ogony dobrze się czują poza domem. Możesz spróbować wziąć je raz, najlepiej w transporterze lub czymś podobnym, i zobaczyć jak zareagują. Nawet jeśli im się spodoba, nie ma potrzeby robić tego regularnie ;)
_________________
Ze mną: Ilo, Emi
Za TM [*]: Tequila, Nezu, Panya
 
     
Zołza 



Dołączyła: 09 Sie 2008
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob Sie 09, 2008 16:42   
   Zwierzątka: Pies: Gucci


Śmiem więc twierdzić, że mój poprzedni szczur, Kubuś(zdechł w wieku 3 lat), był szczurem anormalnym :)
Bieganie po pokojach nie sprawiało mu nigdy takiej frajdy, jak bieganie po plaży podczas wakacji, jak węszenie w trawie, jak wdychanie świeżego powietrza, jak przesiadywanie paru godzin w chłodnym, nienasłonecznionym miejscu gdzieś w centrum miasta. Kuba po pokoju często łaził za mną jak pies za uciekającą kiełbasą, jednak kiedy tylko otwierałam torbę, wskakiwał do niej i czekał, póki nie wyjdziemy na spacer. Często zakładałam mu uszyte przez siebie szeleczki. Nie było żadnego stresu, bo zrobiłam je tak, aby przy zakładaniu nie uciskało się żadnej części ciała (najpierw rozciągnięcie, później zwężenie i zapięcie na 'zapinak'.), a podczas biegania, były na tyle szerokie, że nie wbijały się w ciałko. I Kuba zawsze stał spokojnie, gdy się je zakładało, nie widział sprzeciwnień, nie próbował ich nigdy ściągnąć.
Początkowo bałam się wychodzić, ze względu na hałasy - pędzący samochód, turkoczący autobus, głośne zachowanie dzieci. Z tym nie było żadnego problemu. Po prostu chował się albo do torby, albo właził na brzuch, pod bluzę. Kiedy trzeba było pojechać autobusem do weterynarza, o wiele spokojniej znosił podróż na kolanach, niż jazdę w transporterze, który przez bite 3 lata leżał i kurzył się na balkonie.
Z kolei szczury, które mam teraz, dwaj 8 miesięczni chłopcy, sprawiają już problemy na spacerach. Na szelkach nie próbowałam jeszcze, jednak mają zbyt różne charaktery, bym spokojnie mogła się z nimi przewietrzyć. Na plaży - Igor biega gdzie popadnie, ale na niedużą odległość i zawsze wraca. Borys z kolei nie odejdzie ode mnie na krok, choćbym go odpychała. Nie i koniec, będzie leżał przy mnie i pilnował.
W mieście - Igor się wierci, bo najchętniej by pobiegał, zaś Borys jest obojętny do wszystkiego. Tylko niucha, ale nie stresuje się, przynajmniej nie wygląda. Bardziej stresuje je spotkanie kociego zapachu :)
_________________
Ze mną: psowaty Gucci.
Za TM: szczurowata Zuzia, szczurkowaty Kubuś, szczurkowaty Igor i szczurkowaty Borysek oraz psowata Aga i chomikowate 'Misiek', nie zapominając o patyczakowatych 'ej Ty!'.
 
     
Bema 



Dołączyła: 26 Lip 2008
Posty: 2783
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon Sie 25, 2008 23:09   

Ja powiem tak - zależy od sczczura :) )) Cynamon mój pierwszy szczur to spacerował ze mną do miasta, po osiedlu, chodził do szkoły, taki towarzysz naramienny; Tymianek do parku na trawkę przy winku ze znajomymi ześmy siedzieli i biegał po trawce, ale hałas lżejszy i ciur już u mnie na ramieniu; kolejne dwa ogony - a gdzieżby tam spacer, boidusze, że hej.... Dziewczyny moje są młode na razie, Ziuta od początku z chęcią wspinaczka po brzuchu ciężarnej, na ramię, naramiennik taki, punkt widokowy sobie znalazła....Mańka od teraz też - -toteż za jakiś czas myślę, że pójdziemy na krótki spacerek i na trawkę, taki eksperyment mały i się okaże... Spacery jak najbardziej, jeżeli widzimy, że zwierzak to lubi, akceptuje etc., Im też należy się odpoczynek od szarej rzeczywistości, choć rzeczywiście pewnie za szafką z kablami byłoby im ciekawiej :)
 
     
tamiska
[Usunięty]

Wysłany: Wto Sie 26, 2008 08:12   

no ja moje w ogrodzie puszczam czasem ale ogolnie stary to taki samopas tylko ciagle biegam za nim po trawie bo on ma swoje sciezki hehe i jest bardzo szybki. no chyba ze siedze na trawie to pokreci sie przy mnie posiedzi na kolanach ale zaraz zaczyna sie wedrowka :P a Kreska to lubi z pod pachy ogladac swiat jak siedze na trawniku i wszedzie za mna chodzi :) ale za czesto ich tam nie puszczam bo na wsi czai sie bardzo duzo kotow a jakbym niezauwazyla to tragedia by byla...
 
     
Zołza 



Dołączyła: 09 Sie 2008
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro Sie 27, 2008 10:36   
   Zwierzątka: Pies: Gucci


Oj byłaby tragedia. Jeszcze by Ci szczury kota na wycieraczkę przyniosły ;)
Ja to miałam zawsze problem z moim poprzednim szczurem, bo gdy chodził po trawie, a zbliżał się pies, za wszelką cenę próbował wysmyknąć się z rąk i postraszyć psa. Zaś w bloku, jak szczur biegał po schodach do drzwi mieszkania, to przechodzący pies musiał mu drogi ustępować. Ile ja strachu miałam, jak mi szczur zeskoczył i psa zaatakować próbował. A największy problem to był z moim piesem domowym i szczurem pożeraczem psów :P
_________________
Ze mną: psowaty Gucci.
Za TM: szczurowata Zuzia, szczurkowaty Kubuś, szczurkowaty Igor i szczurkowaty Borysek oraz psowata Aga i chomikowate 'Misiek', nie zapominając o patyczakowatych 'ej Ty!'.
 
     
tamiska
[Usunięty]

Wysłany: Śro Sie 27, 2008 11:27   

heh tam jest pies na lancuchu przy budzie taki co lubi sobie zapolowac na male zwierzatka i je poszarpac i tez zauwazylam ze Stary biegnie czasem w jego kierunku wcale nie wystraszony a pies tylko ujada hehe moze lubi go wkurzac? a ja tylko lawiruje miedzy jablonkami zeby za bardzo do psa nie podszedl hehe
 
     
Bema 



Dołączyła: 26 Lip 2008
Posty: 2783
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 20:05   

Właśnie wróciłyśmy z dziewczynami z krótkiego 20-minutowego spaceru (odprowadzałam koleżankę do domu); tak jak i ich poprzednicy, podróż na moim ramieniu była dla nich co najmniej ciekawym doświadczeniemi :) Nie schowały się pod bluzę, ani do kaptura :) Wieczorne przechadzki wprowadzam w tygodniowy grafik :) Dobrze poodychać świeżym (powiedzmy) powietrzem :)
 
     
Łosoś 



Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 570
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 20:07   

A o tej porze nie jest im już czasem za chłodno?
_________________
ZPINOM, skarbiemój
 
 
     
Bema 



Dołączyła: 26 Lip 2008
Posty: 2783
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 20:20   

cieplutki dziś wieczór, przynajmniej u mnie !
 
     
tamiska
[Usunięty]

Wysłany: Śro Wrz 03, 2008 09:08   

mo jeden szczur lubi siedziec na ramieniu ale jest tak ciekawski ze strasznie sie wierci i zaraz chce zejsc poogladac swiat a drugi bardzo nie lubi byc na ramieniu woli na kolanach i jak go daje to zaraz ucieka hehe tak wiec u nas tylko spacerki na rekach lub 'podlogowe' hehe ktore wygladaja tak ze oni ganiaja a ja za nimi ganiam :P
 
     
Agnieszka 


Dołączyła: 24 Wrz 2007
Posty: 14
Skąd: Toruń
Wysłany: Pią Wrz 05, 2008 10:01   
   Zwierzątka: szczury,psy


Ja mam 3 szczurki. Dwa z nich w ogóle nie chcą wychodzić na spacer a jeden wręcz przeciwnie, zatem chyba nie ma reguły czy szczury lubią czy nie lubią spacerować. Borys uwielbia biegać po trawce. Na szczęście mam duży ogród, muszę tylko pilnować, żeby nie uciekł pod furtką. No i muszę ciągle go śledzić, bo to aguti i strasznie zlewa się z otoczeniem :wink:
_________________

 
 
     
Marcelina1303 


Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 17:26   
   Zwierzątka: Szura...szczużyce;)


Mam pytanko.... chodziliscie kiedyś z szczurem do budy?? Bo moja kumpela była i sie nic szczurowi nie stało.
 
 
     
Bema 



Dołączyła: 26 Lip 2008
Posty: 2783
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 18:42   

Marcelina1303, a co by się miało stać? Stało się kiedyś mojej pani z angielskiego - mało co zawału nie dostała...Uważam jednak, że kilka godzin lekcyjnych, to dużo dla szczura i wcale nie jest dla niego zabawą czy przyjemnością....
 
     
nutaka 



Zaproszone osoby: 1
Dołączyła: 04 Lut 2008
Posty: 3126
Skąd: BW
Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 18:46   

i te hałasy, dzwonki, ciekawskie dzieciaki, to byłby koszmar dla szczura....
 
 
     
Ren
[Usunięty]

Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 18:46   

Marcelina1303, Twoja kumpela jest według mnie niepoważna - pomijając długotrwały hałas i stres to wnoszenie zwierząt do szkoły jest zabronione czyż nie?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.28 sekundy. Zapytań do SQL: 14